Dag 6 - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van anita verlangen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van anita verlangen - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg anita

03 Mei 2014 | Canada, Niagara Falls

Om 9:45 uur vertrekken we vol goede moed en benieuwd naar de wilde dieren up nord, naar algongain park, dit is een heel groot natuurpark 350 km van niagara on the lake. Onderweg stoppen we even bij Tim hortens voor een bakkie en even wat contact met Nederland via de app....ook nog even gekeken bij een kanoshop maar hier waren ze nog niet voorbereid op het toerisme omdat het zolang koud is geweest. In huntsville checken we in bij het best western hotel en vervolgen onze weg naar cutfitters om hier informatie te halen over het algongain park. Helaas mogen we niet kanoën ivm het koude water. We krijgen de tip om even naar de watervallen bij raggend falls park te gaan. Als we hier aankomen mogen we er niet in met de auto en gaan we te voet verder. Het is een spannende survival tocht die eindigt in een schitterend uitzicht, waar ook nog de zon door komt echt geweldig !!!!vervolgens rijden we het algongain park in, een route van 60 km waar we dieren kunnen spotten. Na ongeveer 30 km wordt ons kijken beloond, achter de bosjes twee Moose.....echt zooooh gaaf.... Na vele foto s weer verder om te kijken wie het volgende beest zou spotten. Toen zagen we opeens een moose in de modder liggen, deze was in het moeras terecht gekomen en kon er niet meer uit. Dit zag er toch wel erg vervelend uit, ondanks dat we weten dat het in de natuur zo gaat hebben we canadazen aangesproken, die hulp zouden inschakelen. Daarna stopten twee vrouwen met grote camera's...wat stond ons hier te wachten? Hup.....allemaal weer uit de auto en ja hoor daar in de verte op het grote water twee grote bevers..........een stuk verder nog een moose midden in het land en tegen de avond, het was inmiddels 20:00 uur, nog een grote moose langs de weg. We hebben allemaal vrouwtjes gezien ook wel cow genoemd, deze hebben geen gewei. Op de vraag wat dimara wilde eten zei ze : doe maar een gehaktballetje, je weet wel van oma met van die sliertjes ( ze bedoelde andijviestampot ) haha dat wordt lastig zeiden wij en gingen op weg naar kelsey's een grote keten hier waar we heerlijk hebben gegeten. Vervolgens gingen we naar onze hotelkamer waar we weer in een hele diepe slaap vielen.